לכל מלצר זה קורה. כל מלצר עובר בחייו את אותם הדברים, שבזמן הנכון עלולים לדחוק אותו לקצה. מהם הדברים האלה? טוב, אז בשביל זה אני כאן בתור הסנגורית של המלצרים. בהשראת קבוצת מלצרים ממורמרים, אספתי את עשרת הדברים שיכולים לעודד מסע רצח המוני.

  1. הגודל כן קובע:

מלצר: "תרצה קפה גדול או קטן?"

לקוח: "כן"

וכך אני כותבת לכם מהכלא, לאחר שדקרתי את הלקוח המיליון שענה לי "כן". אה, רגע, זה היה בדמיון שלי.

למה זה כל כך קשה לענות לשאלה הפשוטה הזאת? לא, אין בינוני, כשאתה אומר כן למה אתה מתכוון? זאת לא תשובה לשאלות בחירה. תלמדו לענות!

  1. ילדים זה (לא) שמחה:

כן, ילדים. אני יודעת שאתם ההורים חושבים שילדים זה דבר מקסים ויפה (ושלכם כמובן הכי טובים), אבל כמלצרית אני חייבת לומר שאתם סיוט. לא, כשהילד שלכם מחליט לפזר סוכר על השולחן ולעשות שיקויים מקסימים עם הקולה והקטשופ זה לא בגלל שהוא שובב, זה בגלל שאתם לא מציבים לו גבולות והוא דוש. (אנצל את ההזדמנות להתנצל בפני המלצרים ששירתו אותי בילדות.) כשהילד שלכם מחליט להאכיל את הרצפה, את השולחן ואת הבגדים שלי- זה לא חמוד. כשהילד שלכם מחליט לעקוב אחריי במשך חצי משמרת… אל תתפלאו אם אנצל אותו כדי לסחוט מאנשים טיפים. (ניצול ילדים זה מכרה זהב!)

  1. כיפת האגיס:

אני מבינה נשים שמניקות. אני אפילו פמיניסטית לרוב, באמת.

יש הבדל גדול בין להאכיל את התינוק שלך לבין לנגב לו את הקקי על השולחן הנקי והסטרילי שלי! אם אני אומרת לך "יש עמדת החתלה מטר ממך" ומצביעה על הדלת- אל תגידי לי שאת כבר מסיימת. החיתול המלוכלך "עלול" ליפול לך על הראש. (מעניין מתי יפטרו אותי כבר)

  1. יוקר המחיה:

"המנות פה כל כך יקרות."

ברור שזה יקר. אתה במסעדה ברחוב ראשי והמוני בתל אביב! איך אתה יכול לחשוב שזה יהיה זול?

עכשיו, נגיד ואתה באמת מופתע מהגילויים החדשים לגבי המחירים במדינה שלנו, למה אתה חושב שאני יכולה להוזיל את המחיר? אם הייתי אחראית לגבי המחירים, אתה באמת חושב שהייתי עומדת עם מגש וחוזרת על המשפט "מה תרצו להזמין?" בתקווה שבחיים לא אשמע שוב את התשובה "אותך" ואעמיד פנים שזה שנון ומקורי?

  1. בוס בהסוואה:

"אני משלם לך את המשכורת!"

באמת? אתה גם זה שמשלם לי ביטוח לאומי, פנסיה ונסיעות? וואו! וכל זה במחיר של ארוחה אחת?! מדהים! עכשיו אני באמת אחזור לשרת אותך למרות שאני בהפסקה לאחר שש שעות על הרגליים. הכל בשביל האדם המדהים שדואג לי למשכורת שלרוב בנויה מטיפים בלבד.

  1. SHOW ME THE MONEY:

"ביקשתי חשבון לפני חצי שעה"
"ושמתי לך אותו על השולחן… לפני חצי שעה."

להבא תסתכל על המלצרית כשהיא אומרת לך "הנה החשבון" במקום לצרוח בטלפון או סתם להתעלם מקיומה. אל תדאג, גם אני משתוקקת שתלך.

  1. הלוחשים למפיות:

אני רוצה לערוך שולחן, מביאה מפיות וסכינים כמספר האנשים, מניחה את המפית ולפני שהספקתי להניח גם את הסכו"ם- אתה מרים את המפית ומשתמש בה. מה אעשה עכשיו?! האם אניח את הסכו"ם על השולחן העירום? כנראה שלא. כך מתחילה לה צעדת הבושה חזרה לעמדת המלצרים, לקחת מפית נוספת ולהביא לך. תודה לך לקוח רנדומאלי, תודה.

  1. המאסטר שף:

כולנו מכירים אותך. אתה מגיע למסעדה, בוחן את התפריט זמן ממושך ואז קורא לי לבוא.

"כן אדוני, מה תרצה?"

"אני ארצה את הפסטה עם שמנת ועגבניות." אנחנו מתחילים לרשום כשלפתע אתה מוסיף, "אבל בלי עגבניות. במקומן אני רוצה פטריות ובצל, עלי בזיליקום טריים, שהפסטה תהיה בעצם פתיתים וכמובן עשויה מחיטה מלאה וזרע."

"ואני הייתי רוצה לעבוד. בעצם, במקום לעבוד אני אשמח לתפוס טיסה לאילת, לשנות אותה באמצע לתאילנד ושיזרקו עלי כסף בנחיתה."

  1. הזיבלונים:

אני מנקה את כל השולחנות במסעדה, מצחצחת אותם במחשבה שעוד רגע יש לי מסדר ניקיון. סוף סוף, נותר רק שולחן אחרון לנקות. לפתע, אני מבחינה בכם בוחנים את השולחנות. אתם ניגשים לכיוון השולחן המלוכלך ומתיישבים דווקא בו. למה? למה ללכת דווקא לשולחן שמלא בפירורים, טחינה, מי שופכין ואז כמובן לקרוא לי לנקות אותו?

הנה הצעת חוק: אנשים שמתיישבים בשולחן מלוכלך כשיש שולחנות נקיים, צריכים לנקות אותו בעצמם עם מברשת שיניים וכפיצוי על עוגמת הנפש, תצטרכו לעשות במקומנו פוליש לכל הכלים.

  1. אחרון (לא) חביב- אלה שלא הבינו את הפואנטה:

אתם מזמינים Take Away ומתיישבים לאכול. אני לא יודעת אם מישהו סיפר לכם, אבל אם אתם מזמינים אוכל לקחת אתם לא אמורים לשבת במסעדה, ללכלך לי את השולחן, להשאיר את השקיות על הרצפה ואז ללכת בלי להשאיר טיפ. אם אתם מזמינים אוכל לקחת הביתה- לכו הביתה!

אני מאוד מקווה שכל לקוח שעשה את אחד הדברים ברשימה הזאת יעמוד בפינה ויחשוב על מה שהוא עשה. חלקכם תקראו ותחשבו שאנחנו סתם מתלוננים, שלא באמת קשה למלצר או אולי תגידו שזאת בעיה שלנו שבחרנו למלצר. אם כך המקרה, לפחות הרשו לי להציע לא להתעסק עם האדם שמגיש לכם את האוכל. מלצרים, אני איתכם. יחד, נצא למאבק!

פורסם במקור על ידי החברים הגאונים שלנו בסטיקר: לכתבה המקורית

 

פוסטים שאולי יעניינו אותך